De stora techjättarna fortsätter att växa på den svenska annonsmarknaden. Samtidigt fortsätter kräftgången på annonsmarknaden för medier med samhälls- och nyhetsjournalistik.
I fasta priser har nyhetsmedierna tappat 8,8 miljarder kronor i annonsintäkter sedan 2008. Frågan är hur svenska medier långsiktigt ska klara kampen mot den stenhårda konkurrensen från globala mediehus och streamingtjänster. Vilka aktörer ska ta ansvar för den nationella och lokala nyhetsbevakningen? Och hur kommer norska Schibsteds köp av TV4 att påverka den svenska och nordiska marknaden?
Medverkande är:
Madeleine Thor, vd IRM, Institutet för reklam- och mediestatistik, som på uppdrag av oss gör mätningen
Joakim Flodin, vd Schibsted Marketing Services
Marie Nilsson, medieanalytiker, grundare och tidigare vd för Mediavision
Tobias Lindberg, analytiker vid Nordicom
Moderator: Ulrika Beck-Friis, föreståndare, Institutet för mediestudier